Life of a hacker – adventures via experiments

aLoHa

aLoHa

Szaggat a hang, és megszakad az USB másolás?

2019. június 30. - aLoHa

Régebb óta szenvedek a problémával hogy USB-n kereszüli másolás vagy fénysebességgel megtörténik, vagy nagyon hamar megszakad.

Telepítőlemezeket általában Rufus-al csinálok ISO-ból. Ennek a programnak van egy log/debug kimenete, ahol szerencsére elsőre használhatónak tűnő hibaképet kaptam egy ilyen megszakadásról:

Unable to create file: [0x00000005] Access is denied.

Naívan arra gondoltam, hogy ez valami teljesen egzakt hibakép lesz, javítással együtt. Például hogy álljak a bal lábamra, majd jobb kézzel jobb váll fölött sámánénekek mellett szórjam be a gépet himalája sóval, és harmadnapra megoldódik... Persze nyilván nem ilyen egyszerű :D

Elsőre valami rosszul installált USB eszköz driverre, vagy vírusra/malware-re gondoltam, ami valami módon befolyásolja az USB hozzáférésemet.

Driverek kilőve, 3-féle vírusirtó sem talál semmi relevánsat...

Tápegység terhelve mérve is jó feszültségeket mutat, zajmentes. Memtest több óra alatt sem fut hibára...

Fórumokon természetesen mindenhol mást írnak, és egyik megoldás sem működik a fórumozóknak sem.

Ráakadtam azonban egy megoldásra, ami egy kolléga problémáját már megoldotta, gondoltam szerencsét próbálok én is. Az ok és a megoldás egyszerűnek tűnhet, de valamennyire logikus: Elhajlott/oxidálódott processzorláb/kontaktus lehet a ludas... LGA775-ös foglalat, benne 771-es processzor 775-re "matricázva". A foglalatban a lábak szépnek tűnnek, nem nyúltam hozzájuk, fültisztítóval is elég szépen ki lehet őket szaggatni... Az pedig álmoskönyv/vetőkártya szerint nem jó jel.

A processzort viszont izopropillal megtakarítottam, majd néhányszor rázártam a foglalatot, hogy a foglalatból is kopjon az oxid réteg.

Láss csodát, megoldotta a problémát! :) Elég hihetetlen, de egy próbát megér :)

A bejegyzés trackback címe:

https://al0ha.blog.hu/api/trackback/id/tr914919154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása